tisdag 25 augusti 2009

Pippiväska

Jag köpte ett begagnat Pippi-tält på loppis häromveckan. Pinnarna fattades, så det var egentligen bara ett tyg. Självklart ville jag ha det, då Mira som sagt älskar Pippi och jag såg framför mig allt möjligt jag kunde sy av det. :)

Idag började jag, och det blev en s.k. dagisväska. Mira måste ju också ha en sådan nu när hon börjat dagis. Och jag måste säga att de är väldigt bra att bära saker i, som t.ex. regnkläder och stövlar som man bär fram och tillbaka nästan varje dag. Och de är ju helt klart snyggare än en plastpåse!

Jag har klippt i det lite till, men nästa grej är inte färdigsydd, så ni får vänta lite till..

2 kommentarer:

Beata sa...

Jättefin väska!

Malin sa...

Åhhh, så underbar!! Vilken bra ide´:). Ska förresten försöka få iväg tyget till dig, har varit lite intensivt ett tag nu...